Omplantering

Idag har jag planterat om de första små plantorna. Sicken fantastisk känsla det är att placera de små skotten i en ny stor kruka och veta att om några veckor/månader så kommer den krukan att vara för liten och det är dags att plantera om igen och kanske till och med plantera ut i nya fina trädgårdsland!

Allting har tagit sig förutom myntan och chilin som jag fortfarande väntar på... Jag misstänker att jag har planterat fröna en aning djupt, men de ska nog komma snart med en sådan glad sol som värmer hela dagarna. :)

Ny tillskottet i drivhuset blev purjolök och basilika..hade tänkt så lök och broccoli också men det fick inte plats mer så det får vänta till nästa omgång.

Det är för mörkt att ta bra kort nu, men imorgon ska jag fota så att ni får se mina framsteg i odlandet. För visst är ni väl lika nördiga som jag med att springa och titta på skotten flera gånger om dagen för att se om de har växt nåt sen förra gången.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0