Grönsakslanden är fulla!

Nu har alla plantor fått flytta ut i trädgården, i för ändamålet nyfixade pallkragar och hmmm...en jordhög är nog bästa beskrivningen på min idé om vad squashen, gurkan och sockerärtorna (bland annat) borde trivas i.

Jag håller tummarna, korsar fingrarna och håller svarta katter borta - nu får det inte bli frost för jag vete tusan vad jag ska kunna hölja allt detta med som skydd i sånt fall... Tror inte vi äger så många lakan :)

Om allt överlever och vi kommer få så pass god skörd som jag hoppas och önskar så lär jag bli en drygt nördig grösnaksodlare i fortsättningen (för jag är inte ens i närheten av det nu..nej nej..än så länge är det bara ett litet intresse och så..).

Vi har hunnit ha ett första möte för personer som är intresserade av Fairtrade och att göra Borlänge kommun till en Fairtrade city. Det blev inte en så stor skara men vi hade otroligt trevligt och det var en mycket inspirerande kväll som verkligen förstärker min vilja att engagera mig i det här.

Jag måste ju visa lite bilder på hur mina små har det ;)

Persilja, mynta och sallad. Salladen har redan blivit skördad en gång :)
Persilja, mynta och sallad. Salladen har redan skördats en gång :)

Tomater och kryddor
Tomater, vitlök och kryddor.


Lök av olika slag, helt osynliga morötter..., grönkål och så är det några små planor som jag tydligen tappat bort min lilla lapp på så det är blir en spännande överaskning :)


Gurkan!!


Jordgubbe

Kom och hälsa på och titta på mina små skyddslingar, kaffe och fika finns! :D

Kommentarer
Postat av: Gun-Britt & Leif

Va det grönskar! Kramis

2012-05-28 @ 22:50:51
Postat av: Gun-Britt & Leif

Välkommen Hem! Det har växt så det knaka medans du varit borta.

2012-07-23 @ 10:38:37
Postat av: Gun-Britt Svensson

Hejsan Lina!! Gott nytt odlingsår!!! Får jag väl säga och hoppas du blir flitigare på att blogga detta år!! Kramis

2013-01-03 @ 15:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0