Första plantan!

Förra helgen var det fokus på växter. Efter inhandling av jord, ett litet drivhus och fröer planterades det för glatta livet. Det blev lite trångt i drivhuset...men jag fick ner de fröer som jag ville börja med att fröså :) Persilja, två sorters tomat, chili, gurka och mynta fick då hamna i jorden.

Igår kväll tittade jag till i drivhuset och till min stora lycka reste sig tre (3!) små blad på en livskraftig stjälk upp ur jorden!! Woohoo!
Fröerna gror - check!

Detta nyväckta intresse och glädje över små gröna växande saker gör mig dock en aning fundersam...hur hamnade jag här? Har det genetiska arvet från min mor, mormor och hennes systrar slagit till?

Oh well, värre saker kan hända antar jag...


Kommentarer
Postat av: Gun-Brittt

KUL!!! Välkommen in i Bloggvärlden det är jätteskoj!! Bra sätt hålla ordning på va man gör. Roligt följa dina plantor!!! Kram Gun-Britt

2012-03-04 @ 19:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0